Meillä oli korjaamolla hyvin töitä tarjolla ja sen takia jono kasvoi pitkäksi. Yrittäjälle on tietysti mukava, jos on kahdeksi viikoksi töitä varattuna. Asialla on kuitenkin toinenkin puoli. Kun korjausaika varataan viikkojen päähän, asikas etsii koko ajan nopeampaa vaihtoehtoa, tekee vaikka itse työn tai löytää toisen korjaamon. Onneksi he useimmiten ilmoittavat, jos eivät käytä varattua aikaa, mutta jos peruutus tulee edellisenä päivänä, voi olla mahdoton saada korvaavaa työtä tilalle. Asioilla on puolensa ja puolensa. Hyvä käyttöaste olisi tuloksen kannalta tärkeä, mutta pitkät jonot on huonoa asiakaspalvelua ja toisaalta tuollaisen viime hetken peruutukset pudottavat käyttöastetta. Kohtuus kaikessa.

Toimivan korjaaminen on vaikeaa...